دانلود اسکرچ در تمام سطوح
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

Scratch یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی  دانلود اسکرچ  بصری در جهان است که برای کودکان بین سنین 8 تا 16 سال طراحی شده است. Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری مبتنی بر بلوک است که به کودکان کمک می کند اصول اولیه کدنویسی را درک کنند. برنامه نویسی Scratch رایگان است و با استفاده از مرورگر وب یا با دانلود برنامه آفلاین قابل دسترسی است. Scratch به کاربران امکان می دهد تا برای ساخت انواع مختلف پروژه ها مانند انیمیشن ها، بازی ها، داستان ها و بسیاری موارد دیگر، از کدگذاری بلوک استفاده کنند!

 

Scratch توسط Mitchel Resnick در گروه Lifelong Kindergarten در آزمایشگاه رسانه MIT ایجاد شد. توسط بنیاد اسکرچ، یک سازمان غیرانتفاعی، طراحی، توسعه و تعدیل شده است. مراحل دانلود دانلود اسکرچ  و استفاده از Scratch offline editor 2.0 در این صفحه توضیح داده شده است. برای اطلاعات بیشتر به پایین بروید.

 

به دنبال یادگیری کد نویسی Scratch هستید؟ کلاس های آنلاین برنامه نویسی Scratch دانلود اسکرچ  برای کودکان Wiingy را کاوش کنید تا از کارشناسان برتر برنامه نویسی Scratch یاد بگیرید.

 

این فصل 6.1 است

آموزش اسکرچ برای مبتدیان

 

Scratch Offline Editor چیست؟

ویرایشگر آفلاین MIT Scratch برنامه ای است که به شما امکان می دهد پروژه های Scratch خود را بدون اتصال به اینترنت مدیریت و ویرایش کنید. حتی اگر اتصال ضعیف یا دسترسی غیرقابل اعتماد به اینترنت دارید، می‌توانید از ویرایشگر آفلاین Scratch برای ادامه ایجاد پروژه‌ها در Scratch استفاده کنید.

 

تنها تفاوت این است که به جای ذخیره پروژه های خود د دانلود اسکرچ ر پلتفرم آنلاین Scratch، آنها به صورت محلی در رایانه شما ذخیره می شوند. همیشه می توانید با اتصال به اینترنت پروژه های خود را در وب سایت Scratch آپلود کنید.

 

نسخه های مختلف ویرایشگر اسکرچ آفلاین چیست؟

ویرایشگر آفلاین Scratch در سه نسخه موجود است:

 

اسکرچ 3.0

اسکرچ 2.0

خراش 1.4

چگونه ویرایشگر آفلاین Scratch 3.0 را برای Windows، macOS، ChromeOS و Android دانلود کنیم؟

Scratch 3.0 جدیدترین نسخه ویرایشگر آفلاین Scratch است.  دانلود اسکرچ  تفاوت بین Scratch 3.0 و سایر نسخه های قدیمی Scratch در این است که برخلاف نسخه های قدیمی Scratch، برای فعال کردن Scratch در دستگاه خود نیازی به دانلود هیچ برنامه دیگری ندارید. Scratch 3.0 را می توان مستقیماً در رایانه شخصی خود بارگیری کرد. فرآیند گام به گام دقیق برای دانلود Scratch 3.0 در زیر توضیح داده شده است.

 

مرحله 1: از صفحه دانلود Scratch دیدن کنید

اولین قدم برای دانلود برنامه Scratch این است که به scratch.mit.edu/download بروید. به محض  دانلود اسکرچ  کلیک بر روی لینک، به صفحه رسمی اسکرچ هدایت می شوید که از آنجا می توانید Scratch 3.0 را دانلود کنید.

 

مرحله 2: سیستم عامل خود را انتخاب کنید

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، باید سیستم عامل خود را انتخاب کنید. سیستم عامل نرم افزار سیستمی است که سخت افزار، نرم افزار و منابع کامپیوتر را مدیریت می کند. Scratch 3.0 را می توان در سیستم عامل های Windows، Mac، ChromeOS و Android بارگیری کرد. در اینجا سیستم عامل ویندوز را انتخاب کرده ایم.

 

اسکرچ 3.0 را نصب کنید

مرحله 3: برنامه Scratch را برای سیستم عامل خود نصب کنید

همانطور که از تصویر بالا می بینید، 2 گزینه در اختیار ما قرار می دهد: یا اینکه برنامه را از فروشگاه مایکروسافت دریافت کنیم یا از طریق لینک ارائه شده آن را مستقیماً در رایانه خود دانلود کنیم.

 

مرحله 4: اجرای برنامه

Scratch به کاربران توصیه می کند که برنامه  دانلود اسکرچ  را اجرا کنند تا مراحل نصب ویرایشگر آفلاین Scratch 3.0 را تکمیل کنند.

 

راهنمای دقیق گام به گام نحوه دانلود و نصب Scratch 3.0 در رایانه خود را بررسی کنید.

 

چگونه ویرایشگر آفلاین Scratch 2.0 را برای Windows، macOS، ChromeOS و Android دانلود کنیم؟

ویرایشگر آفلاین Scratch 2.0 یکی از محبوب ترین ویرایشگرهای Scratch است. مراحل دانلود ویرایشگر به تفصیل در زیر آمده است.

 

مرحله 1: به صفحه دانلود ویرایشگر اسکرچ آفلاین بروید

اولین قدم برای دانلود ویرایشگر آفلاین Scratch 2.0 این است که  آموزش برنامه نویسی  به صفحه دانلود رسمی Scratch (scratch.mit.edu/download) مراجعه کنید. به محض کلیک بر روی لینک، به صفحه رسمی دانلود اسکرچ هدایت خواهید شد. از آنجایی که Scratch 2.0 یک نسخه قدیمی است، دانلود اسکرچ  نمی توانید لینک دانلود را در ابتدای صفحه مشاهده کنید.

 

برای دانلود اسکرچ 2.0 به پایین صفحه اسکرول کنید و لینک دانلود اسکرچ 2.0 و اسکرچ 1.4 را پیدا کنید.

 

اسکرچ 2.0 را نصب کنید

مرحله 2: روی Scratch 2.0 Offline Editor کلیک کنید

با کلیک کردن روی «ویرایشگر آفلاین Scratch 2.0» به صفحه دانلود Scratch 2.0 دسترسی پیدا کنید.

 

مرحله 3: دانلود پیش نیاز برای Scratch 2.0 Offline Editor

صفحه جدید الزاماتی را نشان می دهد، به عنوان مثال، Adobe AIR، که باید برای ویرایشگر آفلاین Scratch 2.0 دانلود شود تا روی رایانه یا لپ تاپ شما اجرا شود. به خاطر داشته باشید که Scratch 2.0 فقط روی ویندوز و macOS کار می کند.

 

همانطور که در تصویر زیر می بینید، پس از نصب Adobe AIR، روی “Scratch Offline Editor” در کنار کلیک کنید تا سیستم عامل خود را انتخاب کنید. شما باید بین سه سیستم عامل یکی را انتخاب کنید: macOS، macOS 10.5 و بالاتر و ویندوز. همچنین می توانید برخی از مواد پشتیبانی لیست شده توسط تیم رسمی Scratch را دانلود کنید.

 

اسکرچ 2.0 را نصب کنید

مرحله 4: اجرای برنامه Scratch

هنگامی که برنامه های مورد نیاز، Adobe AIR و ویرایشگر آفلاین Scratch 2.0 دانلود شدند، Download scratch برنامه ها را روی سیستم خود نصب کنید. نصب بسته به سیستم شما 3 تا 4 دقیقه طول خواهد کشید





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: